Terra se "cutremura" din nou

Scris de Mirela C in 13 iulie 2011 la 18:21, in Stiinta. 31 vizualizari Intra in discutie Taguriactivitate vulcanica, MODIS, nasa, satelit, vulcani shortlinkhttp://crct.ro/ng7S

Din spatiu, NASA supravegheaza cu atentie sporita activitatea vulcanica din intreaga lume prin intermediul satelitilor plasati deasupra Terrei in spatiul extraterestru; in aceasta saptamana Agentia Spatiala a dat publicitatii un anunt oficial care mai aduce inca o umbra de ingrijorare pe fruntile noastre.

Sursa imagine: i.picoodle.com

NASA, Agentia Spatiala Guvernamentala, tocmai a lansat imagini provenite de la satelitii din spatiu care arata ca activitatea, in aceasta saptamana, vulcanica din tarile Eritreea (de pe continentul African), Chile si Indonezia s-a intensificat ingrijorator de mult.

Satelitii NASA TERRA si  GOES - 11 a capturat imagini ale norilor de cenusa vulcanica care provin de la vulcanul Nabro, Lantul vulcanic Puyehue si vulcanul Soputan, vulcani ce s-au activat in ultima saptamana.

Dar mai exista si alti vulcani in lume, care au activitate recenta; datorita faptului ca vizibilitatea din spatiu s-a imbunatatit relativ in ultimul timp, cel mai bine au fost observati vulcanii mai sus enumerati.

Satelitul TERRA a planat deasupra vulcanului Nabro din Eritrea, exact acum o saptamana, si datorita Spectroradiometrului pentru Imagini cu Rezolutie Moderata (MODIS), cu care a fost dotat, acesta a capturat „semne de caldura intensa” sau zone vulcanice fierbinti.

Imaginile MODIS sunt create de catre Echipa de Raspuns Rapid MODIS din cadrul Centrului de Zbor Spatial NASA Goddard de la Greenbelt,dupa cum informeaza PHYSORG.

Echipa MODIS preia imaginile de la instrumentele MODIS, instrumente cu care sunt dotati cei doi sateliti, zilnic.

Vulcanul Nabro este situat in Statul african Eritrea, o tara din Cornul Africii; tarile vecine ale acesteia sunt: Etiopia in Sud, Djibouti in S-E, si Sudan in Vest.

Norul de cenusa a fost greu de surprins in imagini din cauza cenusei care era impinsa de curentii de aer catre vulcan si peste Golful Aden din apropierea Somaliei.

Lantul vulcanic Puyehue Caulle este localizat in Muntii Andes, in centrul Chile, langa granita cu Argentina.

Muntele Soputan este localizat in partea de Nord a provinciei Sulawesi; acesta a erupt in data de 3 iulie si a aruncat un aer cenusa si fum pe o inaltime de mai mult de 5 km.

Datorita acestui fenomen 16 zboruri de pe aeroportul Manado International din ziua respectiva au fost amanate sau anulate.

Ultima eruptie a acestui vulcan a fost inregistrata in anul 2008 si localizata intr-o zona slab populata.

Conform raportului emis de Centrul de Cercetare Geologica si Supraveghere a Muntelui Spoutan, din data de 7 Iulie acest vulcan a incetat sa mai erupa.

Alerta maxima in Indonezia in urma unei eruptii vulcanice

Publicat in 18 martie 2011 la 18:51

In Indonezia a fost ridicat vineri nivelul de alerta dupa ce unul dintre cei mai activi vulcani din tara a emanat in mod repetat gaze fierbinti. Autoritatile au ordonat evacuarea populatiei care traieste la poalele muntelui Karangetang, a declarat vineri un expert in vulcanologie, informeaza Associated Press.

Chile: vulcanul Puyehue a erupt

Publicat in 10 iunie 2011 la 18:32

Guvernul Regional din Los Rios a confirmat ca eruptia a inceput cu un puternic miros de sulfura si apoi a aruncat un nor de cenusa piroclastica, care a scufundat intreaga zona in bezna si s-a asternut peste case, masini si strazi. Biroul de Stat pentru Situatii de Urgenta ( ONEMI )a confirmat, de asemnea, acest lucru. Norul de cenusa “scuipat” de vulcan in atmosfera a ajuns la o inaltime, mult deasupra plafonului de nori, de 10 km.

Activitatea vulcanica la nivel maxim

Publicat in 01 iunie 2011 la 09:14

Frecventa eruptiilor vulcanice a crescut considerabil in ultima jumatate de secol pe Terra, planeta noastra intrand intr-o perioada a intensificarii activitatii seismice si vulcanice, constata expertul rus Artur Saltakovski, cercetator la Institutul Unit de Fizica a Pamantului "O.Yu Schmidt" din Moscova, informeaza realitatea.net.