Reteaua Corect

O recenzie sinceră. Merită să vezi filmul DUNE?

Scris de newsreporter in 02 noiembrie 2021 la 11:32, in Arts. 496 vizualizari Intra in discutie Taguridune, film, recenzie shortlinkhttp://crct.ro/nyEH

După o încercare îndrăzneaţă, dar din păcate nereuşită, de a ecraniza povestea DUNE în 1984, capodopera lui Frank Herbert a mai primit o nouă şansă. Filmul Dune debutează zilele acestea în cinematografele din toată lumea, iar aşteptările sunt foarte sus. Voi încerca prin acest text să răspund sincer la o întrebare pe care atât fanii cărţii Dune cât şi simplii oameni ce vor să meargă într-o dupăamiază la cinema şi-o pun: "Merită să vad filmul DUNE?"

Cum a apărut univerul DUNE?

Dune nu este doar un film, la baza sa stă o serie de cărţi, despre care pot spune cu sinceritate că sunt o capodoperă. Dune, prima carte a seriei, a văzut lumina tiparului în 1965 şi a fost scrisă de Frank Herbert. Frank Herbert(1920-1986), un rebel ce nu şi-a terminat studiile fiindcă dorea să mergă doar la cursurile ce îi plăceau, a lucrat în prima parte a vieţii în presă. În ziarele vremii Herbert a publicat şi primele sale poveşti SF, dar şi observaţii despre ecologie, una dintre pasiunile sale.

Ecologia a fost cea care a servit ca punct de plecare pentru carte. Dune cu planeta sa Arrakis a încolţit pentru prima dată în mintea lui Frank Herbertcând a studiat deşertul din Oregon, SUA. În vârstă de 39 de ani atunci, el a propus soluţii pentru a opri extinderea fenomenului de deşertificare a zonei. Ideea de a trasforma deşertul arid şi lipsit de vegetaţie în ceva verde şi plin de viaţă este un aspect ce se găseşte obsesiv în carte. Documentarea secretelor deşertului a durat mai mulţi ani, iar în acestă perioadă Herbert sa bazat în mare pe banii obţinuţi de soţia lui. Cartea a trecut prin mâinile multor editori înainte de a fi acceptată. După publicare, în 1965, cartea SF s-a bucurat de succes atât în zona criticilor cât şi a publicului comercial, dar nu suficient pentru a îi oferi lui Herbert şansa de a fi scriitor full time. Cartea va creşte în anii următori şi va fi urmată de Mântuitorul Dunei(1969), Copiii Dunei(1976), Împăratul-zeu al Dunei(1981), Ereticii Dunei(1984) şi Canonicatul Dunei(1985). Opera lui Herbert a fost continuată şi după moartea sa de fiul său, Brian Herbert şi scriitorul Kevin J. Anderson. DUNE este un punct de temelie al genului SF, dar şi Fantasy. Influenţele operei lui Herbert se simt de la ultra-cunoscuta serie Star Wars până la The Wheel of Time sau Game of Thrones. Scurtă poveste a filmului: Fără spoliere Povestea din Dune ne duce într-un viitor îndepărtat. Omenirea a colonizat planete, iar la conducerea universului cunoscut se află un imperiu. Pe tron se află împăratul Padishah, dar imperiul are şi o serie de case mari. Filmul se centrează pe disputa dintre casele Atredis şi Harkonnen, în care şi împăratul alege o tabără. În Dune călătoriile spaţiale de lungă distanţă sunt posibile, dar pentru acestea este nevoie de mirodenie. Mirodenia se găseşte doar pe planeta Arrakis, iar cine controlează acestă planetă poate obţine venituri considerabile. În contextul acesta plecarea subită a Casei Harkonnen de pe planetă şi aducerea casei Atredis pare mai mult ca sigur o capcană.

Cotinuarea pe Mediafax

Intra in discutie:
Pentru a putea intra in discutie trebuie sa fii autentificat ca utilizator CorectNews.