Reteaua Corect

FNT editia 2014, sub bagheta criticului Marina Constantinescu

Festivalul National de Teatru, cea mai importanta vitrina a fenomenului teatral romanesc, care cuprinde in programul sau productii realizate in stagiunea 2013-2014, va avea loc in perioada 24 octombrie – 02 noiembrie 2014, fiind organizat de UNITER, in colaborare cu Ministerul Culturii, Primaria municipiului Bucuresti si ArCuB, informeaza Cotidianul.ro.

Sursa imagine: cotidianul.ro

Luni 6 octombrie a.c., la Sala Media a Teatrului National „I.L. Caragiale” din Bucuresti a avut loc conferinta de presa dedicata lansarii Festivalului National de Teatru 2014. Evenimentul a suscitat interesul a numerosi jurnalisti, profesionisti din lumea teatrului si reprezentanti ai partenerilor Festivalului. Conferinta a fost moderata de Aura Corbeanu, vicepresedinte UNITER.

Principalele directii ale editiei actuale au fost prezentate pe larg de criticul de teatru Marina Constantinescu, director artistic al FNT, pentru care Teatrul se identifica cu viata sa. Cunoscuta pentru cronicile de teatru din Romania literara si pentru emisiunea Nocturne de la TVR, Marina Constantinescu lucreaza intens din luna martie, strabatand tara, intr-o calatorie nesfarsita cu trenul, pentru a vedea spectacolele tuturor teatrelor.

„Sper ca aceasta editie sa fie freamatul spiritual dinaintea alegerilor.

Daca in mandatul trecut – anii 2005, 2006, 2007 – am construit o structura a Festivalului punand in centru Regizorul, relatiile acestuia cu propriul demers si dialogul diferit cu trupe complet diferite din tara, daca am simtit nevoia sa creez sectiuni si module care sa defineasca mai just fenomenul teatral, incercind chiar clasificari si ierarhii, de data aceasta am ales sa tin seama de dinamica reala si de varietatea clara, decantata a miscarii teatrale.

Teatrul nu este intr-un singur fel, expresivitatea lui naste nuclee si directii puternice, recognoscibile, care trebuie sa fie puse in acelasi plan.

De aceea, aceasta imagine pe care o propun pentru stagiunea 2013-2014, obiectul analizei acestei editii a Festivalului National de Teatru doreste sa arate o plaja larga, vie, care exista si se manifesta, in acelasi timp, intr-o diversitate consistenta in miscarea noastra teatrala.

De la spectacole de mare anvergura estetica si tehnica, la spectacole de dimensiuni mici, care pun lupa pe tehnica actorului si pe intimitatea spatiului de jocde la teatrul realist la teatru-dans, sau teatru coregrafic, sau la pantomima, sau la teatru document, de la accentul pus tot mai mult pe texte puternice, provocatoare, din dramaturgia clasica sau contemporana, la traditia recuperata a teatrului idis. Toate acestea sunt zonele de expresie care ii preocupa pe creatorii nostri.

Exista in acest moment un numar mare de productii, de toate felurile. Si e foarte bine ca este asa. Dar asta nu inseamna, neaparat, si calitate.

Din punctul meu de vedere, numarul spectacolelor remarcabile, din intervalul urmarit, este extrem de mic. Din multe spectacole se poate face unul singur, memorabil, luand de undeva performanta unor actori, din alta parte sclipirea unei idei regizorale sau a ideii de spatiu pe care un scenograf o aduce pe scena, marcind tot ce se intimpla in jur.

Un festival nu trebuie sa cosmetizeze fenomenul teatral real si concret. Nu trebuie, insa, sa mearga doar pe ce este varf, elita, ca pentru o Gala UNITER. In acelasi timp, nici sa coboare spre forme diluate sau neimplinite pentru regizorii importanti. Din acest punct de vedere, am ales pentru fiecare regizor ceea ce consider ca il reprezinta complet si complex, nu in general, ci in stagiunea despre care este vorba, 2013-2014.

Cred pana la capat in valoare si in teatrul de valoare, in acele forme care provoaca spiritul si imping lucrurile inainte. Am un respect enorm fata de toti artistii care isi fac profesiunea cu devotament, incredere si nebunie, intr-un timp in care cultura, arta, educatia par sa nu mai conteze. Nici macar in plan secund.

Performantele artistilor traiesc in fiecare reprezentatie, in fiecare seara, dincolo de contextul unei selectii pentru un festival sau pentru un premiu.

Imi asum cu maxima responsabilitate structura Festivalului, programul estetic, programul financiar ce decurge implicit din structura pe care am gindit-o, imi asum orice critica constructiva, eficienta care sa ma ajute in definirea unui Festival cu identitate, cu o imagine limpede, un Festival brand de tara, care sa nuanteze dialogul, respectul reciproc, solidaritatea culturala si intelectuala din spatiul nostru spiritual.

Am suferit intotdeauna atunci cand o schimbare politica a adus, ca de la sine, atitudinea de a sterge tot, de a anula absolut tot ce au facut cei dinainte. Cred in continuitate, cred in depistarea lucrurilor solide, valabile, consistente, pe care trebuie sa le preiau din ce a fost pana acum si sa le duc mai departe”, marturisea ea.

Marina Constantinescu indeamna creatorii de a uita de ura si orgolii, de discordie, amintind ca Teatrul este o cetate plina de viata in care trebuie sa locuiasca cu totii. O intalnire cu Marina Constantinescu inseamna magia serilor ce nu se vor sterge niciodata si publicul va trai momente in care teatrul si viata se contopesc in frumusetea clipei. O intalnire cu ea ar insemna sa vezi textele lui Shakespeare, sa le intelegi pe ale lui Caragiale, pe cele ale lui Eugen Ionescu, ale lui Gogol sau Molière... O experienta de pe urma careia arta teatrala romaneasca are mult de profitat.

Robert Wilson, Silviu Purcarete, Felix Alexa, Alexandru Dabija, Bocsárdi Laszló, Radu Afrim, Victor Ioan Frunza, Gábor Tompa, Mihai Maniutiu, Radu Beligan, Gianina Carbunariu sunt doar cativa dintre regizorii care isi vor prezenta spectacolele in cadrul FNT.

Festivalul National de Teatru prezinta in premiera in Romania spectacolul Donka – O scrisoare catre Cehov, text si regie Daniele Finzi Pasca, o productie a Companiei Finzi Pasca din Elvetia si a Festivalului International de Teatru Cehov, coproducator Théatre Vidy din Lausanne.

Reprezentatiile din cadrul FNT sunt programate sa aiba loc in zilele de 29 si 30 octombrie, de la ora 20.30, la Sala Studio a Teatrului National Bucuresti.

Donka – O scrisoare catre Cehov a avut premiera absoluta in 29 ianuarie 2010, la Mossoviet Theatre din Moscova (fiind o comanda aFestivalului International de Teatru Cehov) si a fost considerat de catre saptamanalul britanic The Stage „Cel mai bun spectacol” si „The Greatest Moment of the Year 2012”.

Folosind magia circului, Pasca ii aduce un omagiu lui Cehov printr-un adevarat eveniment vizual, un spectacol de dans, acrobatii, jonglerii si echilibre fragile.

Finzi Pasca se scufunda de aceasta data in viata lui Cehov, in scrierile sale si in jurnalul sau, decodificandu-i notele si comentariile, dand forma celebrelor si enigmaticelor taceri cehoviene.

Donka, in limba rusa, inseamna clopotelul fixat pe undita si care suna atunci cand pestelele musca. Conform Wikipedia, Cehov adora pescuitul, pentru el fiind un mod de a se abandona in meditatie. Autorul spectacolului, fascinat de aceasta imagine si mereu in cautarea „starii de iluminare” in activitatea sa de creator, pescuieste in aceasta mare de fantezie a circului pentru a da viata unui poem vizual cu obiecte si corpuri in suspensie.

O distributie extraordinara de actori internationali, clovni decadenti, muzicieni, dansatori si acrobati anima scena, in timp ce muzica Mariei Bonzanigo invadeaza sala, purtandu-ne in indepartata Rusie. Ascultam muzica de acordeon, valsuri, romante vechi si coruri traditionale, in timp ce o intreaga galerie de personaje cehoviene defileaza in spatiul creat: eterni studenti, medici, visatori, burlaci, fete tinere in doliu. Momente ale unei lumi pierdute se succed, insotite de ciripitul pasarilor, fosnetul vantului prin ramuri, umbre chinezesti si explozii de culoare. „Uimire continua!”, noteaza pe site-ul lor – nu doar statistic – artistii Companiei Finzi Pasca.

Bucurandu-se de statutul de invitat special al editiei a 24-a a FNT, spectacolul Donka – O scrisoare catre Cehov este penultima creatie a lui Daniele Finzi Pasca – deja confirmat ca o figura de frunte pe scenele internationale, autor al unor spectacole de neuitat cu Cirque Éloize siCirque du Soleil .

Regizorul Daniele Finzi Pasca marturisea despre acest spectacol: „Sunt un colectionar de momente, de detalii, de mici informatii particulare. Teatrul meu este facut din imagini care se suprapun, despre care nu se poate intotdeauna vorbi ca fiind in linie dreapta. Este o stare continua de aluzie si de a pretinde ca anumite lucruri s-au intamplat intr-adevar. Imi plac tacerile, pauzele, momentele suspendate, probabil, pentru ca, practic, de ani de zile am fost in cautarea naturaletii, a nonsalantei pe scena.

M-am decis sa-l dezvalui pe Cehov, plecand de la detalii, de la lucrurile particulare din viata si din paginile sale si nu numai. M-am gandit sa dau forma tacerilor continute in jurnalele si notele sale si sa creez imagini plecand de la adnotarile sale.

Provin dintr-un teatru profund impregnat de limbajul clovnilor, al jonglerilor, de magica si delicata lume a acrobatilor. Asa il voi povesti pe Cehov; pentru asta ma voi inconjura de aceiasi complici dintotdeauna, creatori cu care am colaborat de-a lungul anilor si cu care impartasesc nu numai o estetica si un mod de gandire cu privire la teatru, ci mai degraba o pasiune pentru protejarea lumii noastre imaginare.

In acest spectacol vor fi obiecte suspendate intr-o tragica fragilitate care se vor topi incet ca gheata in lumina soarelui, ca ceara lumanarii. Vor fi balansuri precare dansate de actorii nostri, vor fi clovni, poetici si decadenti, dar decadenti intr-un mod elegant. Vor fi si muzicieni live precum si o orchestra simfonica si un cor minunat. Va fi mult alb, poate niste albastru si apoi, pete de sange, mici, ascunse ca urmele acelei boli care l-a consumat incet, cu crize de tuse, pe scriitor. Vor fi paturi dintr-un spital de tara, corbi si alte pasari, vantul printre ramuri, un copil caruia-i arde pieptul de febra, sunetul unui clopot de biserica, barbati ascunsi sub cearsafuri, actori care declama ca actorii, probabil un incendiu, un pic de singuratate, o gradina, un lac, si un clopotel al carui sunet indica faptul ca un peste a luat in sfarsit, momeala.”

Dupa cum se stie, fiecare Festival National de Teatru din Occident lanseaza la fiecare editie o productie. Asa si FNT a realizat, pentru prima data, West Side Story, de Leonard Bernstein, bazat pe o conceptie a lui Jerome Robins, produsa pe Broadway de Robert E. Griffith si Harold S. Prince.

Un spectacol incredintat marelui coregraf Razvan Mazilu.

Costumele Doina Levintza. Cu participarea extraordinara a Orchestrei Internationale de Tineret, sub directia muzicala a lui Gabriel Bebeselea.

Danseaza Razvan Mazilu si Judith State, care a urmat cursurile prestigioasei scoli Broadway Dance Center.

Cu participarea actorilor Constantin Cojocaru, Ionel Mihailescu, Mircea Constantinescu, Istvan Teglas.

Din distributie fac parte Aylin Cadir, Petre Ancuta, Nicholas Catianis, Idris Clate, George Albert Costea, Eugenio Cozma, Alexandra Dusa, Anca Florescu, Lucian Ionescu, Emilian Marnea, Silviu Mircescu, Alina Petrica, Simona Pop, Anca Bianca Popescu, Ioana Maria Repciuc, Gabriel Sandu, Rares Florin Stoica, Andreea Soban, Alexandru Stefanescu, Sanziana Tarsa, Daniela Tocari. Un grup de tineri care a lucrat cu o pasiune nebuna de dimineata pana noaptea. West Side Storypare a fi scris pentru ei – sunt acolo toate visele, sperantele, nevoia de iubire, pofta de viata si de a cuceri lumea a acestor tineri frumosi.

”18 august 2014. In sala de balet de la subsolul Teatrului National, ma intalnesc cu 21 de tineri actori alesi in urma unui casting pentru workshop ce are ca tema musicalul. In timp ce alti colegi erau in vacanta, noi am hotarat sa ne aruncam impreuna intr-o aventura pe cat de frumoasa, pe atat de nebuna. Impreuna am descifrat, am descoperit, ne-am lasat sedusi de perfectiunea si dificultatea unei partituri celebre –West Side Story. Nu aveam nimic. Ba da. Aveam ideea extraordinara a Marinei Constantinescu, ideea sansei acordate unei noi generatii de tineri actori. ACTORUL TOTAL - gata oricand sa se exprime prin cuvant, sunet si miscare, sa faca o performanta rar intalnita pe scenele romanesti. Astfel, West Side Story se configureaza azi, dupa doua luni si jumatate de munca neintrerupta de dimineata pana noaptea, ca spectacolul unei generatii tinere, puternice, ambitioase, talentate, pline de energie creatoare. Noua generatie de actori totali. Pentru mine, ca sustinator si creator al musicalului, proiectul mai are inca o miza. Aceea de a situa musicalul ca gen major intre formele extrem de variate ale fenomenului teatral contemporan”, marturisea Razvan Mazilu.

Asadar, nu ratati acest musical din 25 si 26 octombrie, la ora 19.00, pe scena Teatrului Odeon.

Iata o sinteza in cifre a Festivalului National de Teatru 2014: 44 spectacole; 83 de reprezentatii; 26 spectacole din Bucuresti; 17 spectacole din tara; 13 spectacole in cadrul sectiunii MAESTRI; 1 spectacol colaj – productie care ii reuneste pe castigatorii Galei HOP 2014; 3 expozitii dedicate unor mari personalitati ale scenei.

Sa nu uitam ca aceasta editie se desfasoara fara marile sali de teatru din Bucuresti care se afla in plina reconstructie: fara Sala Mare a Nationalului, fara Sala Operei. Totusi, Marina Constantinescu a reusit sa gaseasca solutii, iar Ion Caramitru a oferit cu generozitate Teatrul National.

Teatrul Elisabeta va fi locul de desfasurare a one-man show-ului interpretat de actorul Dan Puric - Suflet romanesc din data de 26 octombrie ora 19.30.

Centrul Cultural Ion Manu din Otopeni va fi, probabil, unul dintre cele mai cautate noi spatii FNT, aici fiind programate spectacolele de teatru-dans ale coregrafului Gigi Caciuleanu, D-ale noastre, produs de TNB, in 26 octombrie, ora 20.30, si Mozart Steps, realizat la Teatrul NationalRadu Stanca in 27 octombrie, ora 20.30.

Teatrul de Arta isi prezinta propria productie selectionata, cu spectacolul Sase din 49, regia Alexandru Maftei, in perioada 25-27 octombrie.

Teatrul de pe Lipscani programeaza un spectacol produs de Teatrul National „I.L. Caragiale”, cu Lectia de Eugen Ionescu, in viziunea regizorala si actoriceasca a lui Horatiu Malaele, din 29 octombrie, ora 19.00.

Teatrul de animatie Tandarica va sustine in sectiunea Maestri doua reprezentatii ce vor avea loc la Sala Lahovary, doua reprezentatii cuMuzicantii din Bremen, regia Attila Vizauer, si in 28 octombrie,Candide, regia Cristian Pepino.

Gran Cinema & More din Baneasa Shopping City, Sala Grand Epika, inclusa in circuitul Festivalului, va fi un alt nou spatiu de desfasurare a evenimentelor gazduind timp de 6 zile (29 octombrie – 2 noiembrie) expozitia dedicata memoriei Maestrului George Constantin, intitulataMagistre fara seaman, slava. De asemenea, spectacolul-recital Vorbe, vorbe, vorbe..., sustinut de Ion Caramitru si Cristian Naidin (violoncel).

Nu pierdeti spectacole precum – Furtuna de William Shakespeare, regia: Alexander Morfov, spectacol al Teatrului National „I.L. Caragiale” Bucuresti, din data de 24 octombrie, pe scena TNB, Vocea umana de Jean Cocteau, in regia Sandei Manu, cu Oana Pellea, spectacol al Teatrul Metropolis, Muzicantii din Bremen, dramatizare dupa Fratii Grimm, de Ema Stere, D-ale noastre de Gigi Caciuleanu, Vorbe, vorbe, vorbe – recital Ion Caramitru si Adrian Naidin, Candid, dupa Voltaire, scenariu, regia artistica, papusi si animatie digitala: Cristian Pepino, de la Teatrul Tandarica, Gaitele de Alexandru Kiritescu, pus in scena de Alexandru Dabija, la Teatrul Odeon, Lectia de Eugène Ionesco, regia: Horatiu Malaele, productie a Teatrului National „I.L. Caragiale", programat la Teatrul de pe Lipscani, Sefele de Werner Schwab, regia: Sorin Militaru, cu Dorina Lazar, Coca Bloos, Emilia Dobrin,Teatrul Odeon, Actorul de Mihai Malaimare, regia: Anca Dana Florea, avandu-i in distributie pe Mihai Malaimare, Mircea Tiberian, spectacol al Teatrului Masca din Bucuresti, Ivanov de A.P. Cehov, regia: Andrei Serban, cu Vlad Ivanov, Victor Rebengiuc, Mirela Oprisor, Teatrul Bulandra Bucuresti,Aniversarea de Thomas Vinterberg si Mogens Rukov, regia: Vlad Massaci, in rolul titular, Alexandru Repan, Teatrul „Nottara” Bucuresti,Casatoria de N.V. Gogol, regia: Yuriy Kordonskiy, cu Mariana Mihut, Razvan Vasilescu, Victor Rebengiuc, Teatrul Bulandra Bucuresti,Revizorul de N.V. Gogol, regia: Horatiu Malaele, cu Stefan Banica, Horatiu Malaele, Virginia Mirea, Valentin Teodosiu, la Teatrul de Comedie. De vizionat si Lectia de violoncel, de Mona Radu, in regia lui Felix Alexa, cu o distributie de clasa, Radu Beligan, Marius Manole, Lamia Beligan si Tania Popa, care va avea loc sambata 25 octombrie la ora 19.00 la Teatrul Metropolis, sau Fa-mi loc! de Anthony Michineau, regia: Radu Beligan, productie a Asociatiei INSPIRA Bucuresti, cu Marius Manole si Medeea Marinescu, la Godot Café Teatru.

Va vor incita si piesele Viata-i mai frumoasa dupa ce mori, textul si regia: Mihai Maniutiu, al Teatrului „Tomcsa Sándor”, din Odorheiu Secuiesc, Noul Locatar de Eugène Ionesco, regia: Mihaela Panainte, Teatrul Municipal Baia Mare, Trilogia Belgradeana de Biljana Srbljanović, regia: Cristi Juncu, Teatrul „Anton Pann”, Victor sau copiii la putere de Roger Vitrac, regia: Silviu Purcarete, Teatrul Maghiar de Stat Cluj, Tartuffe sau Impostorul de Molière, directia de scena: Victor Ioan Frunza, Teatrul Metropolis. Apreciatul regizor Laszló Bocsardi va prezenta Familia Tót, de Örkeny István, in intepretarea artistilor de la Teatrul Marin Sorescu din Craiova. Gabor Tompa semneaza Trilogia Aureliu Manea, dupa texte de Aureliu Manea, si, totodata, montarea piesei Noul locatar, de Eugen Ionescu, la Teatrul Nottara.

Radu Afrim aduce Castingul dracului, un spectacol de autor, in scenografia lui Bartha Jozsef, alaturi de Compania „Tompa Miklós” din Targu-Mures. Cei 17 actori sunt de fapt niste performeri foarte buni la improvizatie.

Gianina Carbunariu va prezenta doua spectacole: De vanzare siTipografic majuscul, in care se apropie de document, de povesti care imbogatesc atat perspectiva umana, cat si pe cea artistica. Mihaela Michailov va veni cu Profu’ de religie in regia lui Bobi Pricop, de la Teatrul National „Marin Sorescu” din Craiova.

Veti aplauda, cu siguranta, trei spectacolele extraordinare: cel lui Silviu Purcarete, cu Oidip, in interpretarea actorilor de la Teatrul Radu Stanca din Sibiu, cat si Sanziana si Pepelea de Vasile Alecsandri, regia: Alexandru Dabija, cu actorii Teatrului National Cluj-Napoca, dar siRevizorul de N.V. Gogol, regia: Felix Alexa, al Teatrului National „I.L. Caragiale”. Alexandru Dabija este prezent in Festival si cu Pai despre ce vorbim noi aici, domnule? de Catalin Stefanescu dupa romanul „Morometii” de Marin Preda, spectacol al Teatrului ACT.

Nu pierdeti nici Cabaret, de Joe Masteroff – un spectacol de Razvan Mazilu, in regia lui Dragos Buhagiar, productie a Teatrului German de Stat Timisoara.

In seara de inchidere, dupa cum anunta Marina Constantinescu, publicul este invitat intr-o calatorie la Teatrul National „Marin Sorescu” din Craiova pentru a-i face o reverenta marelui regizor Robert Wilson, care a creat, intr-o stralucita maniera, Rinocerii de Eugène Ionesco.

Doina Levintza: Costumul de Teatru de la schita la miracol, o covarsitoare expozitie al carei vernisaj va avea loc vineri, 24 octombrie, de la ora 20.00, la Sala Media de la Teatrul National „I.L. Craragiale”.

Creatiile a zece regizori, 50 de costume si numeroase scenografii si schite de decor vor face obiectul expozitiei care evoca traseul remarcabil petrecut sub aripa inefabila a imaginatiei, de la idee la schita, pentru a se materializa in final in fabulosul costum de teatru. Acesta este intotdeauna magic. Acel miracol care ani de-a randul a invaluit in magie scenele teatrelor este sarbatorit in expozitia ce ii este dedicata.

Doina Levintza, a carei cariera se imparte atat de armonios pe vasta plaja a scenografiei de teatru, de televiziune si a modei, evoca, prin simpla pronuntare a numelui sau, forta creatoare a unui artist neobosit in a cauta solutii neasteptate pentru orice tip de spatiu si de personaj.

Cu o putere de munca fascinanta, dornica de expresivitate si frumos, marea scenografa este unul dintre acei rari artisti la care harul se bazeaza pe cultura si cunoastere.

Au trecut 20 de ani de la trecerea din aceasta lume a unui urias actor:George Constantin. Un munte de forta si talent, o sensibilitate aparte, un amestec fascinant de fragilitate si putere au locuit in fiinta lui. Rolurile lui de teatru si film, intalnirile cu mari regizori si actori, cariera implinita trebuiau sa existe intr-un fel in acest festival 2014. Expozitia de fotografii In Memoriam George Constantin depaseste cadrul clasic al spatiului teatral sub numele de Magistre fara seaman, slava! Un actor mare ramane pentru totdeauna stapanul timpului.

Expozitia Actorul Ion Manu - Hazul bonom si ironia subtila este un prilej de a rememora creatia lui Ion Manu. Fotografii, casete cu mansucrise si carti, obiecte ce au apartinut artistului si un fundal sonor cu Ora vesela vor readuce in prezent o personalitate de anvergura a teatrului romanesc, un artist inainte de toate. Personalitate complexa, actor de teatru si film, scriitor, poet, epigramist, om de radio, Ion Manu a fost un exemplu de ce insemna un adevarat om de cultura. Avea talent si har, un spirit vivace, ancorat in cotidianul social. Neobosit cautator al firii umane, a reusit sa devina cunoscut si iubit atat pe scena, cat si pe undele radio, la emisiunea Ora vesela. Casa de Cultura Ion Manu din Otopeni intra acum in circuitul Festivalului National de Teatru. Vernisajul are loc luni 27 octombrie, ora 21.45.

Sa mai adaugam faptul ca impreuna cu Galeriile Artmark se va organiza in ziua de 1 noiembrie o licitatie de obiecte de arta si personale, elemente de recuzita din spectacole de marca oferite de mari actori ai teatrului romanesc, sumele obtinute urmand a fi donate Campaniei NationaleArtisti pentru artisti.

Sa mai notam peste 20 de lansari de carte de teatru, printre care Golem, mit si spectacol cu regizorul Alexander HausvaterScrieri despre teatrude Tadeusz Kantor, Pe drumul gandirii axiologice de Gheorghe Ceausu,Caragiale dupa Caragiale. Arcanele interpretarii: exagerari, deformari, excese, de Angelo Mitchievici, In dialog cu anticii de Alexandra Ciocarlie, Infinitul dinauntru de Vlad Zografi si Toate mintile mele, cuprinzand piese de acelasi autor. Dar si Istoria secreta a papusilor. Teatrul de animatie si sacrul de Cristian Pepino, Spatiul golde Peter Brook...

Nu vor lipsi nici conferintele, printre care Polifonii. Teatrul si celelalte arte, sustinuta de universitarul si eseistul George Banu. Cu participarea pianistei Ioana Lupascu si a actorului Ion Caramitru. Interesante se anunta si Teatrul si sculptura un orizont al actorului, sustinuta de universitarul si teoreticianul Monique Borie, sau Shakespeare, inainte de toate: mari debuturi shakespeariene in istoria scolii romanesti de teatru - dezbatere moderata de Octavian Saiu. Invitati, Ludmila Patlanjoglu, Ion Caramitru, Catalina Buzoianu.

In Aula Mare a Bibliotecii Nationale a Romaniei se va desfasuraConferinta Nationala a Managerilor Institutiilor de Cultura.

Intra in discutie:
Pentru a putea intra in discutie trebuie sa fii autentificat ca utilizator CorectNews.
Daca nu ai cont, da click aici. Daca ai deja cont, da click aici.

Twitter is down for the moment!

CorectBusinessbeta

Afla tot despre business din cele 7 sectiuni ale site-ului AICI

CorectPoliticsbeta

Afla tot despre politica in cele 4 sectiuni ale site-ului AICI

CorectSocialbeta

Afla tot despre societate in cele 8 sectiuni ale site-ului AICI

CorectScITbeta

Afla tot despre stiinta din cele 5 sectiuni ale site-ului AICI

CorectSportsbeta

Afla tot despre sport din cele 9 sectiuni ale site-ului AICI

CorectLifestylebeta

Afla tot despre felul de trai din cele 7 sectiuni ale site-ului AICI

CorectArtsbeta

Afla tot despre arta in cele 6 sectiuni ale site-ului AICI

CorectDiasporabeta

Afla tot despre diaspora din cele 4 sectiuni ale site-ului AICI

CorectBooks »

Cumpara carti digitale la un pret mult mai bun decat cele clasice!

CorectBazaar »

Schimbi, vinzi si cumperi orice

Urmareste-ne pe:

© Copyright Corect 2010. Toate drepturile rezervate.